Pazartesi

Çin ticaretinde başarılı olmak (3)

Çin ticaretinin hep bir tarafından, yani Çin den ithalat olarak yararlandık. Çin Halk Cumhuriyetinin kendisinin aslında çok büyük pazar olduğunu, ne yazık ki millet olarak geç kavradık. Hatta hala kavrayamadık bile diyebilirim. En azından milli ticaret bilinci olarak.
Her zaman Şanghay şehrini örnek veriyorum. Sebebi bu şehri çok sevmemden değil, gerçekten Çin nin vitrini olmasındandır. Yurtdışı kökenli her ne ürün olursa, önce Şanghaya gelir. Ya da mesela meşhur bir yabancı restoran zinciri, ilk şubesini bu metropole açar. Kendini tanıttıktan sonra diğer şehirlere yayılırlar.
Konu yemekten açılırken, işin tam can alıcı noktasına geldim. Gıda ürünleri olsun, pastahanecilik veya restorancılık olsun, hepsinin ticari geleceği çok parlak. Almanlar, İtalyanlar gibi milletler bizden daha faal olarak yatırımlarını yapıyorlar.
Ekmek yemeyen Çinliler Alman ve Fransız fırın ve pastahanelerin sayesinde, ekmeğe alıştılar.
Konuyu toparlamak için: Şarküteri, pastahane, restoran, fırın ve hatta(bu son tüyom) iddaa bayisi çok cazip yatırım alanları.
Fakat ister Çin den ithalat, ihracat veya direkt Çin de yatırım olsun: Burda yerleşik, Çin yerel örf adetlerini ve dilini bilen bir ekibiniz olmadan, başarınız ancak tesadüf olur! Mutlaka Çin de yerleşik türk profesyonellerden faydalanın. Ciddi firmalara Pekin ve Şanghay T.C. Dış ticaret ateşeliklerinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder